.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش بینی محسن رضایی از انتخابات آتي

محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام طي سخناني در چهارمين جشنواره مطبوعات نشريات دانشجويي تشكل‌هاي اسلامي – سياسي دانشگاهيان در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي بر بيداري و آگاهي دانشجويان تاكيد كرد و گفت: اگر پيش از انقلاب آگاهي و بيداري در محفل‌هاي كوچك وجود داشت، امروز در سطح گسترده‌اي از دانشگاه‌هاي ايران از كلاس‌هاي درس گرفته تا سالن‌ها و خوابگاه‌ها اين بيداري به وجود آمده است.

وي با بيان اين كه امروزدانشجوي ايراني آگاه‌تر و بيدارتر از دانشجوي پيش از انقلاب است، تصريح كرد: امروز بيداري و اگاهي و آزادي‌خواهي و مشاركت سياسي كالاي دست نيافتني نيست و همه به آن دسترسي دارند و نشريه دانشجويي ابزاري براي آگاهي سياسي است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه در ايران سياست هميشه سه ركن اساسي داشته است، گفت: ملت ، دولت و ارتباط خارجي يا روابط بين الملل اين سه ركن هستند و هميشه سياست در ايران محصول اين سه عامل است.

رضايي خاطرنشان كرد: در گذشته ارتباط خارجي و اراده دولت، مردم را منفعل كرده بود و در اين ميان اراده دولت ايران نيز تابعي از اراده دولت خارجي بود و از سه اراده دولت، ملت و خارج در عمل يك اراده پديده‌هاي سياسي را رقم مي‌زد و مردم سركوب مي‌شدند.

وي با بيان اين مطلب كه پس از انقلاب اراده مردم فعال شد، گفت: دولت نيز پس از انقلاب نقش خود را پيدا كرد و بين اين اراده و اراده خارجي تعارض به وجود آمد و تا امروز نيز اين تعارض وجود دارد.

رضايي به مساله فلسطين اشاره كرد و گفت: ما معتقديم كه مردم فلسطين بايد آزادانه سرنوشت سياسي خودشان را در يك رفراندوم تعيين كنند و در اينجا دولت و ملت ايران با آمريكا در تعارض است. در لبنان نيز ما معتقديم كه اين كشور مستقل است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مساله هسته‌يي گفت: ما معتقديم كه بايد در چارچوب NPT عمل ‌كنيم و آژانس هم به آن نظارت كند و در رابطه با انتخابات نيز بر اين عقيده‌ايم كه دموكراسي در نقاط مختلف اشكال مختلفي دارد و دموكراسي درايران با دموكراسي در اروپا و آمريكا متفاوت است.

وي با تاكيد بر اين‌كه ما مي‌خواهيم تفاوت انديشه‌مان را با آمريكا از طريق گفت‌وگو و انديشه بيان كنيم، اظهار كرد: اما آمريكا مي‌خواهد از طريق چماق نظرش را اعمال كند و چماق به دستي يعني جايي كه استدلال به پايان مي‌رسد و آمريكايي‌ها مي‌خواهند با چماق به دستي افكار و انديشه‌هايشان را عليه ايران و منطقه اعمال كنند و به دنبال دموكراسي خونين هستند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به محاصره غزه نيز اشاره كرد و گفت: 43 روز است كه حملات بسيار سنگين و ناجوانمردانه‌اي بر يك ملت محاصره، انجام مي شود و اين در حالي است كه حماس در يك انتخابات دموكراتيك با آراي مردم بالا آمد و خود كاخ سفيد هم انتخابات را تاييد كرد و اگر انتخاب حماس نتيجه دموكراسي است حالا همين حماس تصميم گرفته كه اسرائيل را به رسميت نشناسد.

رضايي با بيان اين كه آمريكايي‌ها دموكراسي را كه خودشان تاييد مي‌كنند و برايشان ارزش است را زيرپا گذاشته‌اند، گفت: آنها مي‌خواهند ايدئولوژي خودشان را تحميل كنند.

وي افزود: آنها ايران را متهم مي‌كنند كه دنبال بمب اتم است، اما يا به اقتصاد ضربه مي‌زنند يا مي گويند سپاه مثل حزب‌الله و حماس بايد منحل شود و به فشارهاي اقتصادي و زورگويي و قلدري متصل شده‌اند كه اين يك پديده جديد است.

وي با طرح اين پرسش كه چرا آزادي آمريكايي به شكل خونين پيش مي‌رود ادامه داد: ارتباط با آمريكا يعني اين كه اراده مردم از بين برود.

رضايي تاكيد كرد: حزب الله ، حماس و ايران كه مثل القاعده نيستند كه برج‌هاي دوقلوي شما را منفجر كنند، اما شما مي خواهيد جواب آرا و انتخاب مردم را با تحريم و فشار بدهيد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با طرح اين پرسش كه چرا در شروع قرن 21 روابط بين‌الملل خونين شده است؟ تصريح كرد: چرا بايد جهاني شدن دنيا در ابتداي تولدش اين چنين باشد.

وي با بيان اين كه آمريكا مي‌خواهد خلا قدرت را از طريق زور پر كند، گفت: اولين كاري كه بايد در اين شرايط انجام دهيم اين است كه نبايد به قلدرها بهانه دهيم و بايد يك مقاومت منطقي در ايران شكل بگيرد كه در حال شكل‌گيري است.

رضايي افزود: از شوراي نگهبان جاي تشكر دارد كه جلوي عوامل نفوذي كه مي خواستند به دنيا بهانه بدهند و چهره آزادي در ايران را خدشه دار كنند با تاييد صلاحيت برخي ردصلاحيت‌شدگان گرفت و ما نبايد الفاظ و ادبياتي را به كار بگيريم كه دشمنان از ان استفاده كنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين كه خط مقاومت را بايد از خط انفعال و خط ماجراجويي جدا كرد، گفت: اين مسير مي‌تواند ما را از ميان مجموعه حوادثي كه براي كشور برنامه‌ريزي شده جلو ببرد.

وي تاكيد كرد: جنبش دانشجويي در بيداري عمومي جامعه و حتي نخبگان نقش مهم و تعيين كننده‌اي بر عهده دارد؛ به ويژه اين كه در آستانه انتخابات مجلس هشتم هستيم.

رضايي افزود: اين مجلس، مجلس بسيار مهمي خواهد بود كه براي رفتن به سوي آينده است و بايد به آينده نگاه كند و هم اكنون بايد به آينده چشم انداز كشور در 1404 نگاه كنيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه مجلس هشتم را بايد از زاويه ايران ديد، نه چپ و راست گفت: كساني مي توانند در آينده نقش ايفا كنند كه جنس‌شان از نوع آينده باشد و خودشان را از چارچوب‌هاي بسته چپ و راست بيرون بياورند.

در ادامه يكي از دانشجويان اظهار كرد وقتي صلاحيت برخي رد مي‌شود قطعا صلاحيت نداشته‌اند و وقتي مجدد صلاحيتشان تاييد مي شود آيا مساله فرماليته نشده است؟

رضايي در پاسخ به اين سوال گفت: شوراي نگهبان كساني را تاييد صلاحيت مي كند كه گروه هاي ديگر رد كرده بودند و من به برخي ردصلاحيت‌ها مشكوكم و وزارت اطلاعات بايد پيگيري كند كه چرا برخي اين كار را كرده‌اند و من از شوراي نگهبان متشكرم كه با توجه به منافع جمهوري اسلامي ايران اقدام مناسبي صورت داد.

در ادامه يكي ديگر از دانشجويان با بيان اين كه 11 مورد ابهام در گزارش البرادعي وجود دارد و قطعنامه سوم در حال صادر مي‌شودف سوال كرد: آيا اين پيروزي است؟ چرا از هاشمي رفسنجاني در مسايل سياسي و بين‌المللي كمك گرفته نمي‌شود؟

رضايي در پاسخ به اين پرسش‌ها گفت: رفع ابهامات گذشته پيروزي آشكاري است. حال ممكن است برخي دوستان اين پيروزي را بزرگتر جلوه كنند و اين به آن معني نيست كه گزارش نقطه منفي نداشته است، اما ابهامات گذشته رفع شده و ابهامات جديدي ايجاد شده است.

وي افزود: ما دو نوع تحليل مي‌توانيم در اين زمينه بكنيم يكي اين كه ابهامات جديد را شكست بدانيم و ديگر اين كه اين ابهامات را مبارزه جديدي بدانيم كه تلاش كنيم در سال‌هاي آينده رفع شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام جنس گزارش را تلفيقي از پيروزي و آغاز يك جريان جديد دانست و گفت: البرادعي حق نداشته كه وارد برخي مسايل مثل مسائل موشكي شود. كلاهك‌هاي اتمي چه ربطي به كار موشكي ايران دارد؟

به گفته رضايي آنها وقتي ديدند در بحث فناوري هسته اي نمي توانند مشكلي ايجاد كنند ازطريق اين گزارش مي خواهند ماجراي جديدي را آغاز كنند.

وي افزود: پيشكسوتي هاشمي رفسنجاني و بزرگان انقلاب را بايد حفظ كرد؛ چرا كه همين حادثه ممكن است براي همين‌هايي كه هم اكنون سر كار هستند تكرار ‌شود.

در ادامه يكي ديگر از دانشجويان اظهار كرد: در انتخابات مجلس هشتم در 23 كرسي امكان رقابت وجود دارد و در 78 كرسي رقابت بين اصولگرايان است و طبق نظرسنجي در سايت تابناك كه منتسب به شما است اكثرا معتقد بودند كه اين انتخابات رقابتي نيست. شما از دموكراسي صحبت مي‌كنيد اما اين چه نوع دموكراسي است كه طيف گسترده اي از مردم حق داشتن نماينده ندارند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين اظهارات گفت: در بحث انتخابات نبايد افراط و تفريط كرد. جوانه‌هاي جديدي در حال شكل گرفتن است كه غير از اصولگرا و اصلاح‌طلب هستند و در انتخابات پيش رو شاهد خواهيم بود كه گرايش‌هاي جديد و مستقلي به صحنه خواهند آمد.

وي افزود: اين كه آيا دو حزب در برخي حوزه ها قدرت رقابت كم دارند به معني اين نيست كه كل اصلاح طلبان قدرت رقابت ندارند.

به عقيده رضايي افراد متشخصي كه در جريان اصلاح‌طلبان رد صلاحيت شده اند معيار رقابت قرار گرفته‌اند، اما اگر جوان‌هاي گمنام اصلاح طلب را حساب كنيم امكان رقابت بالا است . با توجه به تاييد صلاحيت‌هاي جديد ميزان رقابت بالا رفته است و تا روز انتخابات نيز بالا خواهد بود.

وي دموكراسي در ايران را يك دموكراسي واقعي دانست و گفت: بايد اين دموكراسي را كارآمد كنيم؛ به طوري كه اگر اصلاح طلبان و اصولگرايان از طريق اين دموكراسي سر كار آمدند آنها بايد با يك كارنامه موفق قدرت را تحويل دهند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين اظهار كرد: آيا احزاب در ايران ظرفيت اين را دارند كه شوراي نگهبان مثل همه دنيا تاييد صلاحيت ها را به شوراي مركزي احزاب بسپارد؟

رضايي در رابطه با سوالي در خصوص آيت‌الله توسلي نيز افزود: آيت‌الله توسلي از افراد ثابت قدم راه امام و خانواده امام بودند و در حالي كه نطقش در حال دفاع از ارزش‌هاي امام(ره) و وصيت نامه امام(ره) را مي‌خواند و از وصيت‌نامه و صحبت‌هاي امام چيزهايي را يادداشت كرده بود و خيلي خونسرد سخنراني مي‌كرد وقتي به بحث صحبت‌هاي امام(ره) در رابطه با خرافات رسيد دچار سكته قلبي شد و در راه دفاع از آرمان‌هاي امام(ره) به ملكوت اعلي پيوست


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رستم از گرگان 15 اسفند 1386
دوست عزيز ! مدير محترم سايت! چرا از درج نظرات عادي هم در ذيل مطالب خود داري ميكنيد؟ من راجع به نظرات آقاي رضايي نكاتي را طرح كردم كه خيلي هم بهداشتي بود ولي آنرا درج نكرديد. متاسفم كه اين كار رغبت افراد را براي ارتباط فعال با سايت خوب شما كم ميكند .ا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.137 seconds.